Programma's

Besturen

4-jaar doel

Jaardoel 2024

Resultaat/KPI

Wat gaan we ervoor doen? (activiteiten)

1. Onze dienstverlening verbetert door het dichtbij en op maat aanbieden van keuzemogelijkheden voor inwoners

1.1 Zichtbare verbetering op toegankelijkheid, effectiviteit en efficiency in het contact met inwoners.

1.1.1 Een 0-meting op geregistreerde klantfeedback.

Implementeren klantfeedback binnen de organisatie. De rol van meedenkfunctionaris wordt geformaliseerd.  De feedback gebruiken we voor de doorontwikkeling van onze dienstverlening. 

1.1.2 Efficiente en klantgerichte processen.

LEAN procesverbetering op een aantal geselecteerde processen.

1.2 Verbeteren op basis van klantervaringen.

1.2.1 Inzicht in inwonerstevredenheid na contact of doorlopen dienstverleningsproces.

Uitvoeren van klanttevredenheidsmetingen op een aantal geselecteerde processen en formulieren.

1.2.2 We sturen op servicebeloften. 

We hebben in beeld gebracht wat inwoners en ondernemers minimaal in onze dienstverlening mogen verwachten en sturen hier binnen de organisatie op.

1.3 Inzet op digitalisering van de dienstverlening.

1.3.1 Verbetering van ICT voorzieningen voor het contact met inwoners en ondernemers.

Inzet op digitaliseringsprojecten samen met BWB.

1.3.2 Vergroten van het gebruikersgemak van de website. 

Optimaliseren website gemeente op het gebied van  gebruiksvriendelijkheid, digitale toegankelijkheid en meer selfservice.

1.4 We zetten met onze gemeenschappelijke regelingen in op dichtbij en op maat.

1.4.1 Meer zicht op de kwaliteit van dienstverlening van de GR.

We gaan in gesprek met de gemeenschappelijke regelingen om de kwaliteit van dienstverlening in beeld te brengen en verbeterafspraken te maken. 

2. Een veilige woon- en leefomgeving voor inwoners, ondernemers, maatschappelijke instellingen en bezoekers in de gemeente West Betuwe 

2.1 We gaan het uitvoeringsprogramma 'Aanpak Ondermijning 2024-2025' uitvoeren.

2.1.1 Er worden minimaal drie datagerichte integrale controles gehouden. 

We brengen de lokale data in beeld voor de strategiebepaling. We koppelen en verrijken interne en externe informatie en openbare bronnen, zoals social media voor de integrale controles.

2.1.2 De meldingsbereidheid neemt toe.

We organiseren voorlichtingsactiviteiten voor ondernemers en de ambtelijke organisatie.

2.2 We willen de persoons- en kerngerichte aanpak op het gebied van zorg en veiligheid bij complexe casuïstiek optimaliseren.

2.2.1 Een goede regie en efficiënte afhandeling.

De pilot ketenregie zorg en veiligheid evalueren en borgen in de organisatie.

2.3 We leveren een Algemeen plaatselijke verordening (Apv) op die voldoet aan de nieuwe Omgevingswet.

2.3.1 Een handhaafbare Apv op het gebied van openbare orde en veiligheid.   

De APV wordt Omgevingswet proof. We zoeken een goede balans tussen werken volgens ruimere kaders omgevingswet en de handhaving, regeldruk en administratieve lasten. 

3. We werken aan een toekomstbestendige en wendbare gemeente

3.1 We besteden aandacht aan het vijfjarig bestaan van de gemeente West Betuwe.

3.1.1 Organisatie van een aantal activiteiten.

We organiseren een aantal activiteiten om het vijfjarig bestaan te vieren. 

3.2 We spelen een actieve rol in regionale verbanden, richting provincie en het rijk en we benutten onze netwerkorganisaties. 

3.2.1 Deelname aan regionale verbanden, provinciale tafels en P10.

We zijn actief in een aantal dagelijkse besturen en participeren in regionale programma's en in de P10.

3.3 We werken aan de strategische maatschappelijke opgaven samen met onze maatschappelijke partners en inwoners, zowel lokaal, regionaal als landelijk.

3.3.1 Monitoringsgevens programma's.

We volgen de landelijke en regionale ontwikkelingen en weten waarop we moeten inspelen. We borgen de manier van werken in de organisatie (doorontwikkeling flexibele kern) en werken mee in een aantal bovenlokale programma's.

Deze pagina is gebouwd op 10/12/2023 07:52:41 met de export van 10/12/2023 07:37:18